تجهیزات پزشکی ضروری در آمبولانس

 

آمبولانس از واژه لاتین آمبولار رفته شده است و به معنی پیاده راه رفتن می باشد. در واقع آمبولانس های اولیه پشت لشکر جنگی جهت حمل مجروحان حرکت می کردند و نام آمبولار نیز از آن گرفته شده است. پس از آن کالسکه هایی جهت حمل بیماران به بیمارستان ساخته شدند.

آنچه امروزه اهمیت دارد،  آمبولانس باید به تجهیزات پزشکی خاصی مجهز باشد. هنگام ساخت آمبولانس نیز فضای آن را طوری طراحی می کنند تا تجهیزات بیشتر و مفیدتری در آن جای گیرد.


 

ماشین آمبولانس باید سرعت خوبی داشته باشد و همچنین به آژیر و چراغ و ... مجهز باشد. برانکار آمبولانس باید چرخدار بوده و در پشت آمبولانس علاوه بر برانکار برای دراز کشیدن بیمار باید فضای کافی جهت نشستن پرسنل وجود داشته باشد.

امروزه تجهیزات پزشکی خاصی در هر آمبولانس معمولا وجود دارد، مانند: دستگاه تنفس مصنوعی، اکسیژن، تجهیزات مخصوص احیاء بیمار.

همچنین آمبولانس ها دائماً از طریق بیسیم با بیمارستان مخصوص خودشان در ارتباط هستند تا وضعیت بیمار را به بیمارستان اطلاع داده، و در صورت نیاز به جراحی و یا خدمات ضروری دیگر، آمادگی های لازم جهت حفظ جان بیمار توسط بیمارستان به عمل آید.

پرسنل آمبولانس ها داروهای خاصی را نیز همراه دارند تا در صورت نیاز به بیمار داده شود. همچنین تجهیزات پزشکی دیگر از قبیل کیت های کامل احیا، آتل های اندام، ساکشن و ... نیز معمولا در آمبولانس ها قرار می گیرند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجهیزات پزشکی آمبولانس های پیشرفته

تجهیزات پزشکی در آمبولانس های I.C.U دار